جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز2
دیروز3
این هفته70
این ماه245
مجموع12382

آی پی بازدیدکنندگان : 3.21.100.34
Unknown AppleWebKit Unknown Fri 26 Apr 2024 13:21
رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

(به نقل از اداره کتابخانه های عمومی مشهد)

در اولین جلسه کمیته فرهنگی انجمن خیرین کتابخانه ساز مطرح شد:

کمیته امور فرهنگی و تبلیغات ، اتاق فکر و بازوی فکری انجمن خیرین کتابخانه ساز است

 اولین جلسه کمیته امور فرهنگی و تبلیغات انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد با هدف بررسی شرح وظایف پیشنهادی کمیته های تخصصی انجمن و ارایه پیشنهاد در خصوص چارت تشکیلاتی به عنوان بازوهای اجرایی و فکری انجمن به ریاست آرین منش رییس کمیته تشکیل گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد ، سمیرا اسدی کارشناس انجمن ها و خیرین کتابخانه های عمومی عنوان داشت در اولین جلسه کمیته فرهنگی انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد که به ریاست جواد آرین منش برگزار شد شرح وظایف این کمیته بررسی و تدوین شد.

آرین منش در این جلسه  با بیان این مطلب که انجمن خیرین کتابخانه ساز به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی که با هدف غیر سیاسی و غیر انتفاعی و به منظور جذب ، ساماندهی منابع ، امکانات و جلب مشارکتهای مردمی در امر خیر کتابخانه سازی ، توسعه فرهنگ کتابخوانی و همکاری در اداره کتابخانه های عمومی تشکیل شده است عنوان داشت : مراحل اولیه کار از نظر قانونی صورت پذیرفته و اولین جشنواره منطقه ای انجمن شهرستان به منظور اطلاع رسانی عمومی و جذب مشارکتهای عمومی در این زمینه در سال گذشته برگزار گردیده است .

وی در ادامه به لزوم بازنگری علمی در رویکرد انجمن اشاره نمود و خاطر نشان ساخت هدف از تشکیل کمیته امور فرهنگی و تبلیغات کمک به نیل به اهداف انجمن به عنوان بازوی فکری و تشکیل اتاق فکر برای برنامه سازی و برنامه ریزی فکری  انجمن می باشد.

در ادامه دکتر پری رخ با اشاره به عدم توجه به خدمات کیفی کتابخانه ها ، حمایت انجمن را در این مورد خواستار شد. عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه پیشنهاد حمایت از برنامه های پژوهش محور و شناسایی فعالیتهای نوآورانه در زمینه کتاب و کتابخوانی را ارایه نمود و خواستار حمایت انجمن خیرین شد.

در ادامه دکتر فتاحی از دیگر حاضرین در این جلسه با بیان این مطلب که در مرحله نخست باید ارتباط بین انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان , کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان مشهد و انجمن خیرین کتابخانه ساز روشن گردد اضافه نمود در این صورت خواهیم توانست به بازنگری در ساختار انجمن بپردازیم تا تداخلی در وظایف ایجاد نگردد.

حسینی نژاد ، نماینده  شورای آموزش و پرورش شهرستان مشهد ؛جنگی ، کارشناس گروه امور اجتماعی و مشاركتهای همگانی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ؛ عبدالله ابراهیمی ، نماینده  سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ؛ طوسی ، نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ؛ عباس مرجانی ، نماینده  انجمن کتابداری ایران شاخه خراسان ؛ ملیحه بذری ، نماینده  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مشهد ؛ علیرضا نوری ، نماینده  جهاد دانشگاهی مشهد و باقرزاده رییس اداره کتابخانه های عمومی مشهد و دبیر انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد از دیگر حاضرین در این جلسه بودند که به ارایه نظر پرداختند .

 

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617