جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز0
دیروز10
این هفته10
این ماه59
مجموع12484

آی پی بازدیدکنندگان : 3.17.162.247
Unknown AppleWebKit Unknown Tue 07 May 2024 00:17
رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

(به نقل از خبرگزاری مشهد پیام )

انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد

زمانی که انجمن خیرین مدرسه ساز تأسیس شد، هیچ کس فکر نمی کرد بهترین مدارس کشور توسط خیرین ساخته شود.

 به گزارش مشهد پیام

اولین جشنواره منطقه ای انجمن خیرین کتابخانه ساز با هدف آشنایی و جذب خیرین، ۱۹ اسفند در مشهد برگزار می شود.

 روشنک رئیس این انجمن در نشستی با اعلام این خبر افزود: «هدف اصلی ما گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه است.» وی به برگزاری این جشنواره (۱۹ اسفند) در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) پارک ملت اشاره کرد و گفت: «از آن جا که امکانات برای برگزاری جشنواره به صورت استانی مهیا نبود، این جشنواره را در ۳ منطقه ۱، ۹ و ۱۱ مشهد برگزار می کنیم.»

 مسئول امور اجرایی این جشنواره نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کادر اجرایی جشنواره طی روزهای اخیر، از رونمایی سایت انجمن خیرین کتابخانه ساز به نشانی www. Ketabkhanesaz-mashad.ir در روز برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: «با دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه تهران نیز تعامل و هم فکری انجام شده است تا بتوانیم از همکاری آن ها در این سایت بهره ببریم.»

 کرباسی همچنین هدف از تأسیس این انجمن را آشنایی مردم با مشکل کمبود کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: «در این جشنواره ۴ کتابخانه اصلی مناطق ۳ گانه، ملزم به معرفی خیرین شده اند تا از آن ها برای شرکت در جشنواره دعوت کنیم». فرماندار مشهد نیز که در این نشست حاضر شده بود، از زحمات این انجمن و عوامل جشنواره تقدیر و تشکر کرد و گفت: «هرکس در این مسیر گامی بردارد، به طور قطع موفق خواهد شد.

 زمانی که انجمن خیرین مدرسه ساز تأسیس شد، هیچ کس فکر نمی کرد بهترین مدارس کشور توسط خیرین ساخته شود. مهم شروع کردن کار است و بعد از آن حوصله و صبر لازم است». موحدیان به کمک های مالی فراوانی که از سوی خیریه های مختلف در سطح شهر به مردم ارائه می شود، اشاره کرد و گفت: «برای مردم خوراک فکری و فرهنگی اهمیت بیش تری دارد و اگر این خوراک تأمین شد، فرد به کمک مالی نیاز نخواهد داشت و خود آن را به دست می آورد.»

 موحدیان گفت: «هدف ما پیشرفت در جامعه، شناخت خدا و آموزش مفاهیم دینی از طریق مطالعه کتاب است. البته لازم است در این خصوص ممیزی انجام و از چاپ برخی کتاب ها جلوگیری شود.» شایان ذکر است در این نشست دیگر عوامل جشنواره و اعضای انجمن به ارائه دیدگاه ها و گزارش جشنواره پرداختند.

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617