جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز6
دیروز6
این هفته6
این ماه55
مجموع12480

آی پی بازدیدکنندگان : 3.19.31.73
Unknown AppleWebKit Unknown Mon 06 May 2024 14:02
رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

(به نقل از خبرگزاری شبستان) 

۳۰درصد کتابخانه های عمومی مشهد توسط خیرین ساخته شده است :

خبرگزاری شبستان: رئیس ا اره کتابخانه های مشهدبا بیان اینکه درحال حاضر ۹ کتابخانه در مشهد به طور کامل از طرف خیرین واگذار شده است،گفت: ۳۰درصد کتابخانه های عمومی مشهد توسط خیرین ساخته و واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز مشهد، زهرا باقر زاده، رئیس اد اره کتابخانه های مشهدعصر امروز (14 اسفند )در نشستی خبری پیرامون برگزاری جشنواره مجمع خیرین کتابخانه ساز در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک نهاد غیر دولتی است که بخشی از منابع آن از محل منابع دولتی و بخشی از محل منابع خصوصی تامین می شود.

وی با بیان اینکه30 درصد کتابخانه های عمومی مشهد توسط خیرین ساخته و واگذار شده است، افزود:درحال حاضر 9 کتابخانه در مشهد به طور کامل از طرف خیرین واگذار شده است که در قالب کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کنند.

باقرزاده با اشاره به این مطلب که در مجموع 49 کتابخانه در سطح شهر مشهد داریم که 26 باب کتابخانه عمومی و زیر نظر مستقیم نهاد کتابخانه های مشهد و 23 باب کتابخانه دیگر مشارکتی است، بیان داشت: 49 کتابخانه با توجه به جمعیت سه هزار و 500 نفری در مشهد پاسخگو نیست و یکی از اهداف انجمن خیرین کتابخانه ساز هم در همین راستا و جذب مشارکت های مردمی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های مشهدبا اشاره به این مطلب که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه کتابخانه و کتابخوانی و با توجه به ظرفیت پایتخت معنوی کشور بر آن شدیم تا با فراهم آوردن بستری از مشارکت های خیرین در این عرصه استفاده کنیم، تصریح کرد: امید است بعد از جشنواره خیرین ترغیب شده و در جهت افزایش کتابخانه ها در سطح شهر و استان گام‌های بزرگتری بردارند.

بنابر گزارش شبستان درادامه مرتضی کرباسی، مسئول ستاد اجرای جشنواره خیرین کتابخانه ساز اظهار داشت: اولین جشنواره منطقه‌ای خیرین کتابخانه ساز است 19 اسفند و درمحل مجتمع امام رضا(ع) برگزار می شود.

مسئول ستاد اجرای جشنواره خیرین کتابخانه ساز اظهار کرد: این جشنواره با حضورحدود 360 نفر برگزار که 230 نفر از آنها جزو خیرین هستند.

کرباسی با بیان اینکه در این جشنواره نهاد های مرتبط با کتابخانه ها مانند شهرداری و آستان قدس و مسئولان نهاد های مختلف در دعوت شده اند، افزود: دراین جشنواره از خیرین برتر در امر کتابخانه سازی خراسان رضوی تجلیل می شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناخت انجمن کتابخانه ساز مشهد و فرهنگ سازی در جذب مشارکت مردم و خیرین در ساخت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان است. 

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617