جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز6
دیروز6
این هفته6
این ماه55
مجموع12480

آی پی بازدیدکنندگان : 18.117.142.248
Unknown AppleWebKit Unknown Mon 06 May 2024 13:00
رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

(به نقل از خبرگزاری تسنیم )

برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتاب‌خانه ساز مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امیرالله شمقدری عصر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره خیرین کتاب‌خانه ساز مشهد

مقدس که در کتاب‌خانه باهنر مشهدبرگزار شد، اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌های عمومی کشور و در راستای شکل‌گیری انجمن‌های خیرین کتابخانه ساز استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور، طبق سیاست‌های و برنامه‌ریزی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مقدس در مهرماه 92 تشکیل و رسما آغاز به فعالیت کرد.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اهداف تشکیل انجمن خاطرنشان کرد: جلب مشارکت عمومی در جهت ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان مشهد مقدس، کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد

و دعوت از خیرین در جهت کمک به گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها در سطح شهرستان از اهداف تشکیل این انجمن است.

شمقدری با بیان اینکه 17 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی انجمن هستند، تصریح کرد: اگر هر نفر از اعضا گامی برای ساخت کتابخانه‌ها بردارند کمک بسیار مهمی در جهت رسیدن به اهداف اصلی انجمن می‌کنند و همچنین تعداد کتابخانه‌‌ها در استان خراسان رضوی189 باب است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشهد مقدس یک انجمن نوپایی است و در ارتباط با اعتبارات 10 درصد از آن توسط خیرین و 90 درصد آن توسط نهاد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضویبا اشاره به اهداف برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز مشهد مقدس خاطرنشان کرد: از اهداف برگزاری این جشنواره تشویق دیگران به کار خیر، معرفی چهره‌های شاخص و ماندگار خیرین به جامعه و بحث کتاب و کتابخانه را مسأله مهم جامعه قرار دهیم.

شمقدری بیان کرد: در استان خراسان رضوی سرانه کتابخانه 64 هزار مترمربع است و تا پایان برنامه پنجم این میزان را دو برابر می‌کنیم و برای افزایش سرانه کتابخانه به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: نخستین جشنواره خیرین کتاب‌خانه ساز مشهدمقدس 19 اسفند در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود و در این جشنواره از خیرین سطح استان خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌شود.

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617