جذب کمکهای مردمی

آمار سایت

امروز5
دیروز10
این هفته15
این ماه64
مجموع12489

آی پی بازدیدکنندگان : 3.134.78.106
Unknown AppleWebKit Unknown Tue 07 May 2024 22:24
رای دهی:  / 1
ضعیفعالی 

در آستانه آغاز بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ، پنجمین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد با حضور اعضای انجمن های کتابخانه های عمومی و خیرین کتابخانه ساز ، کمیته نهضت مطالعه مفید و مسوولان کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد در تالار اجتماعات فرمانداری مشهد برگزار شد.
علی محمد گلستانی فرد در این نشست ضمن تقدیر از زحمات و خدمات فعالان عرصه کتاب و  کتابداران کتابخانه های عمومی  با اشاره به آمار و سرانه های مطالعه و کتابخوانی عنوان داشت با تمامی زحمات و تلاش هایی که در این حوزه انجام شده و با وجود آنکه طرح های خوبی مانند کتاب من و ایستگاه های مطالعه ارائه شده با اینحال این سرانه ها و آمار به هیچ وجه درشان نظام اسلامی و مردم ایران اسلامی نیست .  
فرماندار شهرستان مشهد در ادامه افزود براساس سند چشم انداز 1404 ایران تبدیل به قدرت اول منطقه در تمام حوزه ها می شود که این مساله با تکیه بر دانش محوری و پژوهش  محقق خواهد شد و اولین لازمه آن کتابخوانی و کسب علم می باشد.  
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد با اشاره به فعالیت های انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان مشهد خاطرنشان کرد ما دو رسالت اصلی و مهم داریم یک رسالت در جلسات انجمن که توسعه کمی کتابخانه ها و ارتقای سرانه های  فضا ، عضو ، امانت و کتاب  است و رسالت دوم ما در کمیته نهضت مطالعه مفید می باشد که باید تلاش کنیم تا مطالعه عمومی را به صورت کیفی ارتقا داده و مردم را تشویق کنیم تا کتب مفید و ارزشمند را مطالعه کنند .  
رئیس کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان مشهد با اشاره به ضرورت برنامه ریزی و مدیریت  جریان مطالعه  عنوان داشت مطالعه کتاب باید کمک کند جوانان ما به انسان هایی مفید برای جامعه اسلامی تبدیل شوند و درآنها انرژی  و نیروی لازم برای حرکت به سمت اهداف عالیه نظام اسلامی را ایجاد کند.
فرماندار مشهد در ادامه خواستار استافده از ظرفیت های همه دستگاه های اجرایی برای توسعه کتاب و کتابخوانی در شهر مقدس مشهد شد.
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار باقرزاده ، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد  ضمن تبیین برنامه های کتابخانه های عمومی در هفته کتاب گزارشی از فعالیت های یک سال گذشته  کمیته نهضت مطالعه مفید و  انجمن کتابخانه های عمومی را ارائه کرد و  همچنین آقایان کرباسی و عربشاهی نیز گزارش اقدامات انجام شده در انجمن خیرین کتابخانه ساز و اتاق فکر انجمن را  ارائه نمودند.

کرباسی عضو هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان ، ضمن تشریح چگونگی شکل گیری انجمن ، به گزارش اهم اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداخت . برگزاری اولین جشنواره منطقه ای خیرین کتابخانه ساز شهرستان مشهد در تاریخ 19 اسفند ماه 1392 - افتتاح وب سایت خبری و اطلاع رسانی انجمن - تشکیل بانک اطلاعات خیرین کتابخانه های عمومی - برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با سازمانها و ادارات مرتبط جهت استفاده از ظرفیتهای مشترک - تهیه آلبوم پروژه های قابل انجام جهت ارایه به علاقه مندان به حوزه امور خیر کتابخانه - تهیه آلبوم شناسنامه خیرین کتابخانه های عمومی سطح شهر مشهد و دبیرخانه انجمن را اهم اقدامات صورت گرفته توسط این انجمن عنوان داشت .


 

آدرس : مشهد – بلوار معلم – بوستان ملت – مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) - کد پستی: 918861333
سامانه پیام کوتاه : 10002222332222
تلفکس: 05136061617